Jul, jul strålande jul...

Ja igår var det dags att inviga julen :) Bakade lussebullar, fudge och kola hos Lina. Julmust, glögg och vörtbröd, mums vilken kväll!
Det var en bra avslutning på en dag som mest annars innehöll skolarbete på biblioteket.. fick liiiite gjort :)

Gick dock bättre idag när Emelie och jag satt hemma hos mig. Hade ockuperat hela köksbordet med böcker, datorer fika och kaffekoppar. Tur att vi har två bord :) Började iallfall att skriva lite inledning och källkritik.. De senaste timmarna har jag mest läst i dagboken, som jag kopierade igår!, och försökt få fram bra svar på mina frågor. Som sagt, försökt... det går lååååångsamt! Men än är inte kvällen slut, wee kanske hinner med några fler sidor.. eller kanske inte :)

Nu har jag lite ljus tända och lyssnar på bra musik, ute viner vinder och regnet slår mot rutan. Hade tänk gå till stan och köpa fina ljus, men tog beslutet att det räckte med värmeljus idag! :)

Planen för morgondagen blir att ta vid där jag slutade idag, jag vill komma igång och känna att jag har gjort något innan Emelie och jag åker till Prag den 2 dec. Så vi bara kan vila upp oss och inte ta med skolböcker...

Nu, dusch och kanske en kopp te.

KRAM K.


Julbak och julfika med Lina, Cilla, Emma och Amanda.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej=) ser underbart gott och mysigt ut! Snart advent och juuul jag längtar så=) Hoppas att ni inte blåser bort i skåne! MAssa Kramar

2009-11-19 @ 16:01:29
URL: http://annaellenpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0