Sommaren fortsätter här i Kalmar...

Sommaren är i full gång och jag har inget att klaga på :)

Igår kom Lowa på besök till Borgholm så vi möttes upp där och hade en mycket trevligt kväll på Strand, igen! Riktigt roligt att träffa henne igen, och de andra tjejerna också såklart! Stannade över natten på hotellet, tack så mycket! Så det blev hotellfrukost och liten runda i Borgholm. Åt kroppkakor! Åh så gott :)
Men dagen började redan med frukost hos Erica och en veva på stan för att spendera lite pengar, blev till exempel en klänning för kvällen. Toppenbra :)

Nu ska jag vänta att Erica ska sluta jobba så vi kan ut och gå en runda, men måste vara hemma till tv senare ikväll!!!

Kram K.

Dags för uppdatering av helgen...

Midsommarhelgen är nu avklarad, och oj så bra den blev!! Inga förväntningar och så blev det så bra :)

Midsommarlunch hemma på Tegel med tjejerna. Alltid lika trevligt med besök. Sill, potatis, köttbullar, lax med mera dukades fram och vi avslutade med glass och jordgubbar! :) Gick vidare bort på en annan fest som blev mycket lyckat det med. Inget att klaga på.
Lördagen börjar med Brunch hemma hos Erica, jag tar med mig mat och hon står för trevligt sällskap! Hem och göra sig fina för Strand. Hämtar upp Cissi och så bär det av, och med Inge bakom ratten kan inget gå fel. Väl uppe i Borgholm skiner solen på mitt älskade Strand. Hittar bra platser i gräset och kan bara njuta! Förfest hos grabbarna och tillbaka till Strand för en underbar kväll! TACK!

Idag har det varit sol och bad hela dagen och första doppet är nu gjort, blev till och med två gånger.. Inte illa. Trevligt sällskap och lite glass så var det dags att åka hem. Nu väntar jobb ikväll, men inget kan få mig på dåligt humör idag :) Weee, nu är det jordgubbstime! <3

Kram K.

Trädgården är nu sommarfin...

Puh, nu är man igång att göra det sommarfint i trädgården. Jag håller på att städa stengången, att den var så lång trodde jag inte! Har hållt på i två dagar! Men nu börjar man iallfall att se att det finns ett mönster bland stenarna, det kunde man inte ana :)
Högtrycken gick på högvarv så att hela jag blev prickig, efter det behvödes kaffe och lite radio :) Förhoppningsvis blev det lite påbättring av sommarbrännan också!

Nu laddar vi för midsommar. Blir lunch hemma på Tegel, med sill och allt som hör till det. Mums! Sedan ska vi gå vidare till en lite större fest och där blir det party hela natten lång :)
Men det är nog Midsommardagen som jag ser fram emot! Första Strand för året, åhh så underbart!! Undrar vad jag ska ha på mig, ska nog in till stan en sväng! :) Något kul kanske MÅSTE inhandlas ;)

Kram K.

Vilken sommar det kommer att bli Brudar...

Om det ska fortsätta som den här veckan med romantiska middagar, trevliga kvällar på byttan och de bästa tjejerna man kan hitta kommer denna sommar att bli Den bästa sommaren!

Syrran hade lagt upp så fina bilder från Tegel, och som sagt jag väntar på att hitta ett datum att bjuda in lite folk :) www.annaellenpersson.blogg.se

Nu blir det lite grill och sedan kalas på Öland hos Andrea, varför hon nu ska åka bort på sin födelsedag!
Imorgon ska vi fira Erica i Fjelebo, alla fyller på samma gång. Underbart!

Kram K.

Romantisk middag för två med övernattning...

Det är inte varje dag som man får gå på middag för två, och det är inte heller så vanligt att man ska ha det bästa sällskapet man kan hitta!! Men igår hade jag tur och var på middag med Erica...

Vilken dag, jag var ledig och hade hela dagen på mig att styra och ställa. Efter ett par timmars väntar slutade Erica och jag fick komma hem till henne. Där tog vi en öl och väntade på att klockan skulle bli så pass mycket att det var dags att cykla in till stan.
Bordet var dukat på Helen & Jörgens där det blev en tvårätters, vi som gillar förrätter lite mer än efterrätter gjorde ett bra val med getost till mig och Erica, utan att veta om det, beställde sin egna specialare RÄKTORN! :)
Huvudrätt tog båda en Planka, och så lite rött till det!

Efter god middag mötte vi upp Tina med flera på Olearys för lite Musik Quiz, ingen vinnst tyvärr :(
När det stängde gick vi vidare till Mollys för att avsluta med burk-korv hemma hos Erica.
VILKEN UNDERBAR KVÄLL!! ♥

Idag ska jag jobba vid 19.00, gått en runda med mamma och syster. (Just nu sitter vi alla tre runt köksbordet med en dator! Kanske ska skriva till dom på msn ;) )

Att det är sommar kanske inte känns på värmen, men ohh vad jag känner det i kroppen!! Weehee! :) Snart Midsommar!!

Kram K.

tack vännen för en toppen kväll, får vi göra om snart ♥

Sommarlov och äntligen tillbaka i Kalmar...

Ja det har varit dålig uppdatering måste jag håller med om :)

Men efter en underbar dag med tenta och heldags party, tackade jag Lund för denna gång och åkte hem till Kalmar.
Snälla Pappa kom och hämtade mig och vi stannade och åt på en golfbana, vart annars med honom :)? Gott var det iallfall.

Men så mycket av mitt lov har jag inte sett än. Söndagen bjöd på jobb i en vallokal, hoppas att ni har varit och röstat :) Blev en långdag och jag var helt slut, men hann träffa Erica en sväng.

Måndag, första dagen på McD!! Nu känner jag att det är sommar igen :D Började med ett kort pass på 4 timmar, jag ska snart tillbaka och jobbar nästan hela veckan.. Men nästa vecka, Midsommarveckan, är jag heeeelt ledig! :) Underbart!

Var ute och gick med Erica en sväng igår med på Stensö. Funderar på vad som händer Midsommar, men det löser sig nog. Midsommardagen är iallfall spikad, STRAND!

Håller även på att slänga lite kläder som jag hittar här hemma, måste ge syrran och Henke lite plats i sommar..

Ha det så bra och Glad sommar :)

Kram K.

Jag längar tills jag får inviga uteplatsen... Någon av mina vänner som vill komma hit och grilla och dricka vin?

Sommar, sommar och sol...

Känner inte så långt bort längre... Sista tentan om mindre än 24 timmar! Sedan är det mitt första sommarlov på länge. men börjar jobba redan på söndagen, då det är Val :) Och McD blir det på måndag, jobbar där en vecka men har ledig hela midsommar-veckan! Man ska väl inte klaga! :)

Känns som om jag bara läser och läser samma sak hela tiden, men går ganska bra. Men som vanligt när jag sitter där på tentan får jag panik... Hoppas det går bättre imorgon :)

Efter det blir det tenta öl på Viggos med goda hamburgare, mums! På kvällen utgång, sista i Lund för denna termin. Lördag kommer pappa och hämtar mig, ska bara få in lite packning också :)

Kram K.

Lite uppdatering med bilder...

Middag på Göteborgs, Monas underbart goda mat!! :)

Nu är det inte långt tid kvar...

På fredag är det sista tentan, borde plugga för fullt!! Är jättefint väder så jag ska iväg och träffa Anna och Henrietta för att kolla på lite gamla tentor.

Har varit en mycket trevlig helg, som sagt utgång torsdag. Sedan åkte ett litet Lundagäng till Helsingborg för att äta middag med Andrea med flera. Sjukt gott och fin kväll vid vattnet.
Lördag var det party igen, temafest i korridoren. Uppskattat! Söndag slö dag och middag med tjejerna. Underbar mat av Mona!! Tack! :)