Ny vecka och nya äventyr i fröken Perssons liv...

Jaha en vecka har gått sedan jag var tvättvakt :) taskig uppdatering men nu är man väl van vid det :P

Det har mest varit kvällsjobb för min del, inte så mycket att göra men jag ska inte klaga på det!
Har hhunnit med en riktig veva på stan med Erica och Cissi, blev ett par nya skor bland annat!!! Ojojoj de bästa på länge!!

Freddan fyllde år i veckan och bjöd in till ett underbart poolparty innan Strand i söndags.. Inget att klaga på måste jag säga!! Strand var fint som alltid men jag valde att åka hem tidigare från Strand efter en mycket lååååång dag med rosé ;) och de nya skorna var inte så stabila som jag trodde!

Under måndagen bjöds det på mycket trevligt sällskap från Linköping, trevligt på Byttan.. :) sedan åkte vi till Kollo och firade Kusin Martin och fyllde 30år, i år tog pappa hem pilturneringen. (var nog lika bra det! )

Nu är det jobb igen, men korta kvällspass så jag har dagarna fria! Gårdagen spenderade jag med Andrea. En snabb sväng i stan som resulterade i nya skor till Andrea och kaffe till mig, åke hem och bakade drömmar och kollade i en kartbok :)

Idag, är på väg mot Timmernabben med mamma och pappa med en kanna kaffe i bagaget och ska köpa lax och fika :) Trevligt trevligt!

KRAM K.

Årets poolparty hos Freddan :)

Idag är jag tvättvakt...

Japp, min mamma håller på med sin favoritsyssla, Tvätta. Tycker att det är det enda hon gör, ibland får jag för mig att hon äve tvättar rena kläder. Helt omöjligt att det kan finnas så mycket tvätt!!
Så nu när hon är med mormor och plockar blåbär får jag vara hemma och vakta tvätten om det skulle börja regna :)

Jag har tagit en låååång sovmorgon idag, det tycker jag att jag var värd.. Iallfall efter en mycket hård dag på jobbet igår ;) haha. Blir jobb inatt igen, eller ett kortpass från 17-00 skönt att slippa den sista timmen för en gång skull.

Nu hoppas jag inte att det börjar regna på en timme eller så, jag ska ut och gå och lämnar då tvätten helt obemannad! Tänk om den måste tvättas om ;)

KRAM K.

Den som väntar på något gott, väntar på Erica...

Så det är det jag gör nu.. och äter lite nötter :) Kanske inte är den bästa starten på dagen men gott är det!

Har haft en helg utan mycket sömn måste jag säga. Var en lång helg, började i torsdags med lite mys hemma hos Cissi. Mycket trevligt och Sanna kom förbi. Där bestämde vi att det skulle bli Byttan på fredagen, och så klart blev det så. Men först hade familjen Persson lite grill hemma, och efter ett parti Yatzy åkte jag på att diska efter alla :( Men jag är en van diskare och det gick fort så jag mötte upp Sanna och vi åkte till Björn, trevligt att träffa lite folk jag inte sett på länge. Byttan var bra som vanligt :)

Lördagen var den bästa på länge!! Sanna och jag tog hand om Joel, låter som om han är 5 år (!).. men iallfalla vi spelade min första runda minigolf nere på Stensö! Jag och Joel kom på delad första plats!! (var nog tur det!) Sanna kom som god tvåa :)
När syrran och Henke kom hem åt vi och tog bilen mot Hultsfred och Metallica!!!! Mmm det var underbart! The Hives var också bra, mycket bättre live. Men det är väl alla band?
Tack vara snälla Per fick vi kanon platser och en god bar att hänga i under spelningen, inget att klaga på och de bästa platserna!!

Men nu måste jag skriva mer sen, min Erica kom !!! :)

KRAM K.
Det var en trevlig runda, den korta idag :) och en god frukost med Erica. Skönt att träffas igen!!

Så vart var jag då? Jo söndag...
Kom hem sent lördag kväll (04:00) och mitt tåg gick 07:07 från Kalmar mot Gbg, 2 timmars sömn sedan var det att åka tåg :) Kom till Gbg vid 12 och mötte upp Lowa med flera för en heldag på Liseberg! Det var mycket lyckat, länge sedan man var där. Mycket trevligt sällskap också :)
På kvällen blev det några öl på stan och sedan McD mat med oss hem :) Upp och tog taxi till stationen, helt sjukt vad jag inte hittar där! Hem för lite jobb...
såå nu är det dags för en lååång vecka med kvälls jobb, ses där :)

Metallica

Göteborg

Augusti kommer bli en ensam månad...

Tydligen så har bokningssystemet på jobbet, där jag skriver hur jag vill jobba och hur mycket, inte utvecklats på det sätt som jag trodde...
Så nu har jag ett maffigt schema i augusti, med nästan bara kvällstider!! Någon som är ledig på dagarna, gärna innan klockan 16?! Jag blir så trött... Sedan har jag inte ens två dagar lediga på rad, jag kommer dö. Tack.

Men jag får väl se det så att eftersom jag inte vet vad jag ska göra i höst så är det ju bra med lite pengar...
Att det kan vara så svårt att bestämma sig! Inte för att det inte finns saker att göra, men frågan är vad som jag vill göra.
1) Hitta ett nytt jobb
2) Bestämma mig vart jag ska bo
(dessa två kanske borde byta plats, men jag får väl flytta dit jag hittar jobb :) )
3) En resa.
4) Lämna landet?

Jo så lite får jag nog allt fundera, men jag har ju tid i augusti att göra det ;)

NU är jag iallfall ledig i några dagar, ska försöka få tag i Andrea nu och se om det blir något bad. Lämna tillbaka tapetprover åt syrran och åka till Cissi och prova nya byxor som kanske kommer att användas på Sonisphere/Metallica på lördag :) Var där igår med och kom ut lyckling med ett par nya jeans, tacktack!

Mamma och pappa kommer nog hem idag med så jag måste nog röja lite här hemma!! Helt otroligt att man kan ha så mycket saker framme på en gång!? :D

Dålig uppdatering, igen...

Underbara Österrike

Men nu är jag hemma igen och det är inget att klaga på det heller :) Körde till Lund i fredags, hade varit i god tid till Fleggard om vi inte hade stått i kö i 3 timmar på autobahn nu fick vi istället spring in i Boardershopen på 10 minuter. Men jag fick med mig lite gott iallfall :)
Sov i Lund och körde mot Kalmar och kom hem lagom till att kunna möte upp Cissi för lite vin. Kvällen avslutades med en MYCKET trevlig kväll hemma hos Danne, tack tack!
Men söndagar är heliga och det bjöds på en grillfest hos Josefin i Glömminge, helt underbart! 5kamp och god mat. Alla tog bussen till Borgholmdär det var mycket folk, åh vad jag gillar Strand :)

Nu är det jobb ett par dagar, men inte så att jag sliter ut mig ;) Vore ju synd!!
Blev överraskad med Metallica biljetter idag så på lördag blir det till Hultsfred för att lyssna på bra musik! Tack tack, kunde inte bli bättre!! :)
Åker hem på kvällen/natten, kommer till Kalmar och tar tåget vid 07:07 till Gbg för att gå på Liseberg med Lowa och sällskap! För att citera Lowa; Då ska vi åka tills vi kräks!
Kul kommer det att bli!!!

Ska bättra mig med uppdatering, fy på mig! NU blir det jobb.. ha en trevligt kväll!
Ni vet vart ni hittar mig; HEJ, jag kan ta din order! hahaha

Guten Morgen...

Då var jag äntligen på plats här nere i Österrike.. Körde ner från Lund igår med Syrran och Henke, gick mycket bra. Jag är nästan kung på autobahn nu ;)

Nu blir det frukost och sedan blir det ut och se vad landet har att ge :) Uppdaterar lite senare, ha en bra dag. Det ska jag!

Kram K.

Vilken dag. Fint väder och en "kort" runda i bergen.. :) Blir en del bilder under resan eftersom alla har varsin kamera, men jag tar bilder så det räcker! Tur att man har ett bra minneskort!

Vi måste se riktigt kul ut när vi kommer vandrande, 11 personer på led med kameror i högsta hugg och stavar och annat bråte. Men än så länge går det bra, långa benet före så kommer man lätt upp på toppen. Får se om det håller imorgon då vi ska på en vandring på ca 4 timmar.. hoppas inte allt är uppför!?
Har avslutat dagen med den fösta Winerschnitzlen, och eine grosse bier! Mmm livet kan inte vara bättre! :)

Upp tidigt imorgon så nu blir det sängen.. (två sängar till lilla mig, med stora kuddar och duntäcken! Åh vad jag trivs! :) )

Kram (igen) K.

Frukost utanför rummet, lunch på toppen och en behövlig öl på vägen ner :)

Behöver jag säga mer? Alperna har något för alla!!

Vilken vandring det blev, och en del bilder! Kusin Matilda och jag taggar varandra ;)

Efter en god middag i Maria Alm, nu är det god natt...

Sol och bad och lata dagar i solen, och så lite jobb...

Ja mycket sol blir det här i värmen! Men jag ska inte klaga, jobbar oftast inte tidigare än klockan 19 så har heeela dagarna att spendera i stan eller på stranden! Nice =) Kanske inte blir så mycket pengar, men som sagt Pengar är bara papper, Papper är bara pengar!!!

Sen senast har det inte hänt så mycket tror jag. Hade en underbar dag med Andrea och delar av hennes familj på Haga Park. Och som alltid när man är på stranden med Andrea (Vi är lite rastlösa av oss) så har vi med oss tidning, korsord, kortlek, mat, uppblåsbara leksaker, strandtennis och andra bollar att leka med =) tar var det annars hade vi nog bara stannat en timme!
Avslutade den dagen med en promenad med Erica på stensö och jobb 21.30-01.15! Vilken tid =)

I tisdags hade Erica och jag planerat för en dag i solen, men vaknar att det är moln och disigt =( Bestämde då istället att ta oss till Ölands köpstad. Men oj vilken besvikelse!! Blev att ta bilen tillbaka till Kalmar och äta på Mamas&Papas och avsluta med islatte i hamnen, underbart!!!! Sedan skulle Erica jobba vid tre och jag åkte hem och somnade i trädgården.. Hittade lite kex i skåpet (ett plus att bo hemma!), Vaniljjätten, inte igår man åt det måste jag säga.. gott gott! Avslutade dagen med jobb, igen!

Idag tog Andrea cykelbussen över till Kalmar, hon är allt hurtig den där Andrea =) Möttes upp i stan för lunch med Robin. Trevligt trevligt, sedan blir bad i Kalmarsundsparken och en runda på Stensö. Sedan jobb i kväll igen =) Haha... vilka tider!

Har även hunnit med ett Strand till i söndags, första riktiga SöndagsStrand. Mycket lyckat, inte så mycket folk men jag hade kul! LIte sol och bad med Erica och Kusse på Långviken. Jag hoppas på en bra bränna i år =)

Imorgon blir det att packa till Österrike!! Fullt ös.

God natt,
Kram K.

Självklart hann familjen Persson med söndagsmiddag hos Mormor :)

Cissi hade finbesök som vi tog oss med in i dimman på Strand!

Sol och bad på Långviken med Erica och Kusse :)

Full stranddag med Andrea!!!

Kaffe i hamnen med underbara Erica ♥

De goda och nästan glömda kexen :)