Nagra fa dagar kvar i paradiset...

Ja nu har vi bara nagra fa dagar kvar innan vi ska flyga hem.. Kanns sa dar, men ganska skont att komma hem =)
Har inte sa mycket att uppdatera med, vi ligger i solen, ater, badar och laser. Har varit vid samma solstolar/restaurang hela tiden sa vi har blivit polare med de som jobbar dar. Fick varsitt armand idag och en liten bild pa nagon Gud som ska skydda hemmet. Alla ar sa sota =)

Har aven traffat Linnea nu =) Blir middag med dom ikvall.. trevligt. Och kanske kan jag/Daniel halla oss vakna langre an till klockan 21 =) Varit mycket tidiga kvallar har, men vaknar runt 8... Imorgon kanske vi ska in till "city" for att kolla pa nagon marknad.. vi far se. Kanske bli en svang till ett beachparty ikvall. Men som en komihag till mig sjalv: ingen gin! =)

Ha en fin dag,
KRAM K.

Hade onskat att jag kunde lagga upp bilder, men gar inte sa bra..=( far bli en bild bomb nar vi ar hemma =)

Vi solar och lever livet...

Pengarna bara rullar, haha inte for att det ar sa mycket pengar som gar om dagarna. Det ar valdigt billigt har, hittade en ny Billabong bikini idag som jag skulle fa ge 200 kr for. Ganska rimligt =)

Annars gor vi inte sa mycket, ar i Hikkaduwa. Den storsta "turist"staden hittills. Men ar ganska sa skon att ha lite folk omkring sig, har inte sett sa manga turister i ovrigt. Daniel var ute och dok idag, tror det var bra =) Sjalv gick jag langst hela stranden, klappade en skoldpadda som lag pa stranden.. Var nagra andra dar som matade den =) Tills den var matt, da simmade den tillbaka =) Men en liten klapp pa skalet hann jag allt med!

Pa tal om djur... Finns ju en del har nere, och alla tyyucks komma fram nar det ar morkt.. Stranden kryllar av sma krabbor som springer fram och tillbaka ur sina sma halor i sanden. Spindlar och kackelackor dyker upp dar jag inte alls vill ha de, pa toaletten. Sma odlor, vilka jag gillar eftersom jag tror de ater upp de andra djuren =)
Annars har jag fatt ca 50 myggbett pa varje ben.. eller om det ar myror. snyggt ar det inte iallfall =)

Nahe, ikvall har vi spelar pingis.. blev en ganska bra match dar tillslut men Daneil blev segrare idag. (jag vann igar!)

Nu blir det kvaller, mina ogon ar trotta!

Galle...

Vi sitte nu i Galle, har bytt rum.. flyttade in hos juveleraren vi handlar av =) Bor hemma hos honom och han har visat sina storsta adelstenar, en riktigt kul kille =) Forre boendet var bra, men tror vi bodde i familjens sons rum, bilder pa bilar med mera.. Tyvarr var det inte lika mysigt att ga pa toaletten pa kvallen da tre JATTESTORA kackelackor bodde i badrumme..uscha!

Sa nu bor vi i ett fint nytt rum, ska bara stanna en natt sedan aker vi till Hikkaduwa. Dar ska vi nog stanna resten av tiden, lite mer turistigt men tror det blir bra.

Nu fordriver vi tiden tills det ar dags att ata igen =)

KRAM K. allt ar bra!

solade sonder oss igar...

Blev lite mycket sol igar! Haha blav sa glada att det antigen var sol sa lag pa stranden hela dagen. Sa vackra strander! Idag ska vi ta oss till Galle, eller Hikkaduwa, far se vart vi hamnar.
Nu har daniel vantar lange nog pa mig, sa maste rusa =)

Battre update senare.. KRAM

Varmt!

Nu har iallfall varmen kommit fram...

Men tyvarr ingen sol an..=( men har tagit oss till stranden.

Efter tva dagar i bergen och osregn tog vi beslutet att INTE ga uppfor Adams Peak. MEn alla moln hade vi inte sett nagot iallfall, men lite surt ar det att vi missar det. Tog taget soder ut och stannade i en liten stad som heter Ella. En jakla tagresa pa 7 timmar, och vi lyckades till och med missa var station (?) sa fick ta en taxi och efter 1 km byta till tuktuk. Vilken tva sma pojkar korde en "genvag" genom djungeln! Efter alla mina avsnitt av Criminal minds var jag ganska orolig, men det gick bra. =) Tog in pa forsta basta hostel for att slippa regnet. Mycket trevligt, Dream Hostel, vilka aven hjalpte oss att fixa taxi till Tissamahara (?) dar vi skulle pa safari. En taxiresa pa 2,5 timmar = 125 kr for oss bada =) Sa ja, det ar ganska billigt =)

Kom till killen som vi skulle pa safari med, och han sa att han aven gjorde camping safari. Och sjal;vklart vill vi det! =) Sa vi packade bilen och tog oss till starnden utanfor nationalparken. Dar fick vi middag och lite ol, innan vi krop in i taltet. Tidigt gick vi upp och tog oss till parken. Efter 10 timmar hade vi ont i rumpan, hungriga eftersom de hade fisk i Daniels vegetariska mat och trotta, men vi hade sett en massa djur! Hade en elefant sa nara inpa bilen att var kamera inte kunde zooma ut, haha.men annars ar vi nojda med det nya objektivet.

Ikvall har vi atit en god middag, 250 rupier, vilket ar 25kr. Ar sa matta..=) Rice and curry, nagot som alla ater har. Gott ar det!

Ha detr sa bra, sorry med bilderna..

KRAM K och Daniel =)

Sri Lanka...

Hej!!

Nu ar vi antligen framme! Igar reste vi med flyg, buss, tuktuk och tag. Herre gud sa alla kor, filer finns typ inte och skulle nagon vara utan en tuta sa tro jag inte det skulle ga, alla tutar pa alla och den som tutar hogst kor forst =)

Sedan akte vi tag till Kandy, skulle akt hela vagen mot Adams Peak, men vi var sa trotta efter den langa resa. Sa nu sitter vi i Kandy och vet inte riktigt vad vi ska gora. Inget kul vader, regnet hanger i luften. Finns en park som kanske ska vara kul att se.. Annars aker vi vidare. Kanns lite dumt att aka till berget om vi inte kommer att se nagot nar det ar sa mycket moln. Men vad gor vi annars har i mitten av landet? =) Vill till standen bada tva...!

Men nu ska vi rora pa oss, ville bara saga att allt ar bra. Min mobil funkar inte!

KRAM K.

Jo, det ser ut som man inte kan lagga upp bilder pa denna dator... kanske pa nasta =)